Sunday 26 June 2011

Tersentak...

Assalammualaikum w.b.t.Alhamdulillah,jari-Jemari saya tEngah rajin nie...tErima qaseh jari-jemari saya&kEmbalikan sYukur e2 kpd Allah s.w.t atas segala ciptaanNya  saya still miliki nikmat e2  hingga ke hari ini..Hari ini jugak diri saya sangat rajin  untuk menghadiri kenduri2 kahwin...Dapatlah makan nasi minyak ari nie..Dan yang paling bestnye x yah masak ari nie...jAngan ikut perbuatan malas nie kerana  saya yakin pembaca blog saya  semuanya rajin2 blake kan???

Seterusnya,petang tadi pergi ziarah opah(nenek) n atuk saya...Cian  kut  opah coz ari tue terjatuh dari basikalnye...nasib baek x teruk mane.Dah buleh berjalan dah tadi berbanding hari sebelumnya ,baring jew...ni bunda yg bagi taw..Dalam asyik2 menyapu kat umah opah,opah pun start la ayat sedihnya...apew yang sedihnye kan??eBo,(dari kechik sampai skrg opah panggil saya camnie..)tidolah kat umah opah,nanti dah kahwin dah x leh tido umah opah...kahwin???ayat2 cinta nielah yang buat saya tersentak...kahwin ea opah...klu buleh opah,skrg nak kahwin..tp,ni di dalam hati jewla..x terungkap kat bibir...^__^..Lagi satu,ade kew orang cakap yang saya nie menantu baru ibu saya coz klu sahabat saya baca entri sebelum2 nie,saya adew share cikit pasal penyatuan dua hati akak saya...so,sudah semestinya menantu bunda saya abang ipar saya,lelaki...agak kecewa sedikit anak sendiri dikatakan menantu...Bunda saya gelak jew...klu sorang berdua cakap x pewla..ni ramai...saya ni anak bunda saya yang real laaaa...x dew celup2 nye...Dalam tersentak2 tue,pergilah saya  bawa diri...ke mana??g maen basikal opah...^__^..ciup dapat pesanan penaja dari bunda tercinta,baek2 bawak basikal opah tue,nanti jatuh cam opah...Chek ingat pesanan ummi tue.Seronok kut dapat pusing2 kampung...sejuk jew mata  memandang..Banyak lagi pokok2 yg m'hijau..klu musim  durian x berani nak tengok kat atas,takut nanti kena hempap ngan buah durian...dapat free gift kat kepala...soDap2...Dah puas pusing2,masukla balik umah opah...aktiviti bersembang ngan opah dteruskan lagi...Seronok ea opah..Ops! x lupe ngan Tok jugak...So,kONklusinya(cam buat karangan masa  SPM dulu),hari ini saya sangat gembira walau tErsentak...sekadar tulisan riNGaN dari saya ,dimana saya x perlu memerah otak...hehe...Sayangi oRanG disekeliling anda...Wassalam...

No comments:

Post a Comment