Monday 25 July 2011

aPaBiLA 10 tAhUN x bAwAK MoToSIkal.....

     Assalammualaikum w.b.t...Apa kHaBaR kalian sekarang?Smg sihat hendakNya...dimana kalian Berada sekArang ea??BErtemu kembali di alam maya nie...mUNGKIN ada yang x sabar NaK mEnGHADApi Ramadhan nie kan???apa2 pun moga Ramadhan kali ini aDalah Ramadhan yAnG pengisiannya mEmbawa sEJuta penGoRbanan dan keSabaran dalam  pengabdian diri kepada Allah s.w.t.
     Alhamdulillah,baru dapat peluang nak ambiI lesen memandu kEreta&Motor.....x taw la kenapa  ayahanda dan bunda tersayang X bEnarkan ambil  selepas  SPM dlu...Tapi,diri ini cuba memahami..Mungkin ada hikmah disebaliknya kan..So,dipendekkan cerita,UJIAN undang2 pun dah lepas...HaRi Nie BLAJA asas motor... X tidur malam taw untuk blaja asas motor tue...nAk TAw knapew??Kerana SAYA DAH 10 TAHUN X BAWAK MOTOR...1st  time bawak moto masa darjah 6 dlu...biasalah kat kampung kan  di Matang,Taiping,Perak...maen redah2 jew bawak motor nie...blaja daRi sepupu yg pndai bawak motor...aBANG saya YaNg keDua PuN pErnah la jugak ajar bawak motor masa duk Kompleks Tuntung Bota Kanan,Perak dlu...e2 lah Guru MeMANDu SECARA X lansung...tErima ajelah kan...Jangan marah Ea ABaNg YanG...

                               Pejabat lama ayahanda versi lama..versi baru sgt chantek..
                                         Skrg  ayahanda bertugas di Tapah        



                                    Sudi2kanlah melawat kat cni..Best taw..



                                  Nielah tuntung..Jemu dah dia tengok saya..(^_^)


       Apabila kaki melangkah kat Institut Memandu tue kan,hanya ALLAH jew yang tahu..abihla..macam mane nie...biase la kan..takut pun adew...berani pun adew..So,masing2 ambik motor...saya tengok jurulatih tue,jurulatih tue pun tgk saya..tanpa mlengahkan masa,saya pun mengaku x pandai bawak motor ,Encik....SeNyUM KAT LUAR,entah2 kat dalam HATI  jurulatih(cikgu) TUE dah berguling2  gelak..(jangan TirU PEMIKIRAN NEGATIF nie ea) N then,diapun cakap,x pew2..duk blkg kwn  awak tue..K,TeRIMA2...terima kew???Terime ajelah...
     Apabila dah sampai litar tue,jurulatih(cikgu) tue cakap tengok dlu kwn2 bawak motor ea.. jd pemerhati tetap kat ctu..So,tengokla...Jelez gak..ciup cikgu tue suruh kwn saya 'boo' saya...tp,kwn saya baek,cikgu tue kene balik ngan saya..kene apew,biarlah rahsia..hehehe..Hengat,Jangan melawan,dia tetap guru saya..so,atas dasar hormat x jadilah proses kene balik tue kan..Pastu,cikgu tadi pun panggil saya..Jom blaja bawak moto...macam x caye jew..bEtul kew nak bawak moto nie..Risk tuk accident mcm TiNggi jew...maklumla,memang dah lama x bawak motor nie...cikgu tu pun tunjuk la cara2 bawak motor..lepastu,dengan yakin dan bangganya dia melepaskan saya bawak motor sorang2..alhamdulillah,nasib baek hengat pesanan adik lelaki saya,pemulas minyak(maaf,klu  istilah salah)tue ,pulas lembut2 jew..perlahan la maksudnya kan..So,jalanla motor tue dengan selamatnya..alhamdulillah...so,kembali la balik kat cikgu tue kan.."ha,buleh jew bawak motor ...x dew la x taw..."..dia x taw yg  saya nie rasa b'syukur sgt coz motor tue gerak....klu  x gerak,diri saya la yg gerak dlu ea...Cukupla sampai di sini dahulu..sekadar coretan semasa perihal diri..,Smg kalian  bahgia meniti setiap saat kEhIdUpan...Wassalam

P/S:sERonok dapat adik baru kat cni..terima qaseh Untuk Intan,fna,kamila,syikin,atikah dan yAnG sewaktu dengannya...KeRJASAMA&BANTUAN KALIAN AMAT DIHARGAI....

No comments:

Post a Comment